Airbnb v nesezóně – Co již nyní můžete dělat jako prevenci proti neobsazeným apartmánům v zimě?

Vysoký počet nabídek na Airbnb v Praze se neprojeví v zaplněnosti tak moc v sezóně jako pak v zimních měsících. Již nyní je proto potřeba dělat opatření, abyste měli zaplněno i v zimě. Většina hostitelů řeší problém s prázdnými apartmány až s křížkem po funuse! Já mám pro vás však několik super tipů, které pojďte začít dělat už teď! Jdeme na ně?

Nárůst apartmánů v Praze by nemělo prozatím znamenat závažné problémy v obsazování svých bytů v sezóně. Pokud nemá hostitel v centru či širším centru zakázky – bývá zakopaný pes někde jinde….

Rok od roku bývá pro téměř každého Airbnb hostitele těžší a těžší zaplnit apartmány v zimním období. Částo se mi také stává, že potkávám hostitele, který přepronajímá byt na Airbnb a nemá již v lednu na zaplacení nájmu.

Koukněte se zde na obrázky nesezónních měsíců. Všimněte si nejtmavší zelené kolem Silvestra, kdy je blaho a hojnost, a naopak tmavě červené, kdy většina hostitelů podle statistik nemá žádné zakázky! Nechť je pro Vás tento graf ukazatelem, kdy zavčas snížit cenu, abyste získali zakázky.

Co tedy můžete jako Airbnb hostitel dělat, pokud chcete držet dobrou zaplněnost po celý rok nehledě na sníženou poptávku po ubytování? 

  • Optimalizovat ceny na zimní měsíce s předstihem.  Snížíte-li cenu za noc na zimní měsíce již nyní, je velká pravděpodobnost, že získáte zakázky od hostů plánujících si svou dovolenou dopředu či od cestovatelů, kteří se snaží ušetřit a hledají výhodné nabídky. Optimalizujte dle obrázku výše!
  • Soustředit se na kvalitu profilu a jazykové mutace z okolních zemí. Máte-li již ideální podobu nabídky ubytování v anglickém jazyce – neváhejte přeložit profil do německého jazyka, francouzského a ruského. Zvětší se vám opět pravděpodobnost, že dostanete další zakázky navíc. Nepodceňujte kvalitu textu – poraďte se s odborníkem. Vyplatí se to! Jděte na Airbnb a zrevidujte vaše profily!
  • Snažit se mít svou nabídku ubytování něčím zajímavou z pohledu vyhledávacích filtrů. Tento bod je rozsáhlejší a zaslouží si samostatný článek. Ten pro vás napíši příští týden. Pokud si přejete tento článek dostat, vyplňte váš email vpravo nahoře. Vložte email vpravo ve slidebaru, aby k vám článek spolehlivě dorazil!
  • Vytvořit nabídku ubytování na portálech podobných Airbnb. Mimo Airbnb a Booking.com existuje stovka dalších rezervačních portálů. Přes některé synchronizační nástroje na správu rezervací můžete v nesezóně efektivně využít sílu dalších portálů, které mají vlastní klientelu. Správu rezervací řeším přes All4BnB. Alternativou může být i např. Previo či BookingSync. Velmi doporučuji kouknout na řešení All4BnB, které sama využívám. Je cílené pro Airbnb hostitele.
  • Použít email marketing na databázi bývalých hostů. V rámci systému All4BnB se mi tvoří databáze emailů mých bývalých hostů. (O pracování s databází napíšu také brzy speciální článek.) Pro úspěšnější zaplnění vašeho apartmánu můžete cíleně oslovit bývalé hosty se slevou na vaše ubytování v případě, že by chtěli oni či jejich rodina, přátelé nebo známí opět navštívit Prahu a vás. Nejúčinnější je logicky cílení na okolní země, a to hlavně Německo a Rakousko. Tady je výhoda pro ty, kteří jsou hostiteli delší dobu a mají více apartmánů, neboť mají větší databázi. Tvořte databázi. Nikdy nevíte, kdy se vám bude hodit!

Profesionální Airbnb hostitelé či hostitelé, kteří cílí na maximální obsazenost, by měli dodržovat všechny jednotlivé body. Zaplňte své apartmány i v nesezóně a sbírejte dobrá hodnocení. Vyplatí se vám to do další sezóny!:-)

Co děláte vy pro lepší obsazenost v nesezóně? Napište mi to Facebook kliknutím na tento odkaz či zde do komentářů rovnou pod článek. Děkuji a budu se těšit zase za týden. Mám pro vás připravený další článek.

Jana Komínová
Airbnb Superhostitel, Airbnb AirAmbassador, jednatelka společnosti J&J Cretive Enterprise s.r.o. a zakladatelka projektu BnB Poradenství
Komentáře
  • Buďte mezi prvními!

    Informuj mě Jani o novém článku