Využíváte databázi svých bývalých Airbnb hostů? Měli byste začít…

Budovat databázi jsem začala hned v začátcích svého podnikání. Věděla jsem, že se mi jednou bude hodit, ale dlouho jsem netušila, jak ji využít. To, že budování databáze může zefektivnit moje podnikání a vydělat více peněz zároveň, jsem zjistila zhruba až po roce a půl podnikání!

Proč budovat databázi? Dříve než si řekneme, jak databázi budovat, je potřeba znát důvod, proč se vám to může vyplatit!

Zde je několik tipů, proč konkrétně já buduji databázi a pečlivě ji segmentuji:

  • Vyšší zaplněnost v nesezóně
    O efektivním využívání databáze vašich Airbnb hostů jsem se zmínila již v předchozím článku zaměřeném na prevenci proti prázdným apartmánům na Airbnb v nesezóně.
  • Posun ve vyhledávači nahoru aneb požádejte své bývalé hosty, aby si Vás přidali do tzv. „Wishlistu“.
    Je mnoho faktorů, které ovlivňují pozici vaší nabídky ubytování ve vyhledávači na Airbnb. Právě jedním z takových faktorů je počet cestovatelů, kteří mají vaši nabídku ubytování vloženou ve Wishlistu. Email zaslaný hostům z databáze je pak jasný – poproste své hosty, aby klikli na daný odkaz vaší nabídky, kterou do emailu přiložíte, a pak je požádejte o to, aby klikli na srdíčko u nabídky znamenající přidání vaší nabídky na list přání. Brzy o dalších faktorech napíši nové články.
  • Poproste vaše minulé hosty, aby doporučili svým známým a přátelům vaše ubytování
    Vzory těchto emailů posílám většinou na vyžádání klientů po svých Individuálních konzultacích. Jedná se v tomto případě o milý email s vaší fotkou a fotkou vašeho apartmánu, aby hostům okamžitě došlo, že se jedná právě o vás, a aby si vzpomněli na krásné chvíle v Praze. V emailu je vybízím ke sdílení odkazu na můj osobní profil. Lidé se opravdu vracejí do Prahy rádi. Ať tedy přijedou zase za vámi!
  • Budujte si alternativní a ideálně pasivní příjem
    Není to tak dávno, co jsem se přihlásila do cestovatelského klubu, který nabízí svým členům možnost účastnit se unikátních zážitků tzv. DreamTrips a který zároveň poskytuje provizní systém. Nejsem fanda MLM, ale tohle se dalo propojit s Airbnb skvěle. Za každé doporučení nového člena se mi šetří na unikátní zážitky. Organizace těchto Dream Tripů je opravdu dokonalá, a proto jsem hned viděla potenciál v nastavení systému – marketingu na mé bývalé hosty. Vzhledem k tomu, že se nechci obchodní činnosti klubu věnovat sama – sehnala jsem si obchoďačku, která za mě provádí na dálku přes Skype meetingy a činnost klubu lidem vysvětluje.Svým bývalým hostům jednoduše odesílám připravený email, na který když zareagují – má obchoďačka pracuje. Kromě toho, že se mi velmi líbí tento cestovatelský klub i samotné využívání potenciálu databáze, tak je segment Airbnb cestovatelů ideální cílovou skupinou. To vytváří zajímavý pasivní příjem automaticky s vaším Airbnb podnikáním. Najděte si cestu, jak využít databázi na 100%. Pokud vás zajímá, jak propojuji Airbnb s cestovatelským klubem já – pošlete mi zprávu přes  kontaktní formulář na webu.

Jak budovat databázi snadno a efektivně? 

Jednoduše začít využívat PMS tedy tzv. Property Management System. Působím i jako konzultant pro společnost All4BnB a pomáhám jim zdokonalovat systém šitý na míru Airbnb hostitelům. Alternativou je třeba i PMS BookingSync. PMS je nejen potřebným nástrojem pro tvorbu databáze, ale je užitečný i na řadu jiných věcí, bez kterých se žádný hostitel neobejde.
O významu PMS pro Airbnb hostitele se budu zmiňovat v některém z dalších článků.
Do PMS – online softwaru, který využívám se automaticky stahují data z Airbnb. Systémem odchází nastavená komunikace a speciální příjezdový formulář, do něhož hosté vyplní ještě doplňující informace o jejich příjezdu a vypíší také jejich reálný email, který pak v systému doplním k dané rezervaci. Kdybych tak o PMS věděla na začátku….
Důležité je, že v jakýkoliv moment pak můžu vyexportovat seznam jmen a emailů, které vložím do email marketingového nástroje a poté rozešlu. Sama využívám systém SmartEmailing a jsem s ním nadmíru spokojena. Alternativou může být např. i MailChimp.
Kvalitní PMS je také nutný nástroj pro evidenci hostů na cizinecké policii!

Rozhodně bych nedoporučila databázi tvořit manuálně, byť bych spravovala jen jediný apartmán. Dnešní doba umožňuje skvělé věci, jak si usnadnit život, a tak toho pojďme využít.

Využívejte potenciálu databáze, posílejte upomínky, zvyšte si tak zaplněnost apartmánů a navyšte svůj příjem! Staráte-li se pečlivě o vaše hosty – zasloužíte si vydělat více na své vlastní cestování a plnění si snů!
Jana Komínová
Airbnb Superhostitel, Airbnb AirAmbassador, jednatelka společnosti J&J Cretive Enterprise s.r.o. a zakladatelka projektu BnB Poradenství
Komentáře
  • Buďte mezi prvními!

    Informuj mě Jani o novém článku